Help jouw onderneming naar een hoger niveau te tillen door te adverteren in “Ondernemen in Kampen”.

Adverteren in Ondernemen in Kampen

Help jouw onderneming naar een hoger niveau te tillen door te adverteren in “Ondernemen in Kampen”.

Na een succesvolle eerste uitgave van het magazine “Ondernemen in Kampen” komt Brugmedia in week 27 met een tweede uitgave van “Ondernemen in Kampen” en jouw onderneming kan hier in staan.

Brugmedia onderscheidt zich duidelijk van andere periodieken in de business-to-business markt. Met betrouwbare informatie, journalistieke onafhankelijkheid en altijd met één doel: de ondernemer verder te helpen met het bereiken van de doelstelling. Dus wil jij een betere naamsbekendheid voor je onderneming of wil jij met jouw onderneming een groter bereik creëren in de gemeente Kampen? Meld je nu aan bij Brugmedia om te adverteren in “Ondernemen in Kampen”.

Dit zijn de voordelen waarom je moet adverteren in “Ondernemen in Kampen”: Het fysieke magazine “Ondernemen in Kampen” wordt per post verstuurd naar 2500 directeuren en eigenaren in de gemeente Kampen. Er zijn 2500 magazines verkrijgbaar bij diverse afgiftepunten in de gemeente Kampen. Kwalitatief hoogstaand magazine paper. Journalistieke onafhankelijkheid. Inspiratiebron voor ondernemers, met aandacht voor de huidige trends en ontwikkelingen. Aarzel niet en help jouw onderneming naar een hoger te tillen door te adverteren in “Ondernemen in Kampen”!

Klik hier voor alle informatie, mogelijkheden en prijzen.
Lees verder!

Hierbij een aantal apps voor in de Corona-crisis afkomstig uit een nieuwsupdate van MarketingOost

Apps

Spacetime layers App in ontwikkeling om live op de kaart te kunnen tonen dat je open bent én hoeveel vrije plaatsen je hebt. Ook voor kleine musea, kastelen, overheidsgebouwen en andere plekken met beperkte capaciteit is het een uitkomst. Door een timeslot te reserveren (en eventueel vast af te rekenen) zijn gasten verzekerd van een plekje en kan de eigenaar sturen op maximale bezetting. Volgende week gaan we van start met de aangemelde terrasjes, restaurants en café’s. Op deze schetsen zie je hoe zij straks kunnen aangeven hoeveel plek er is. Je stelt eenvoudig in hoeveel plaatsen er bijvoorbeeld op het terras zijn en met een simpel + en – knopje houd je bij hoe druk het is. De gasten zien op de kaart in één oogopslag waar ze nog terecht kunnen. Voor de duidelijkheid: we bieden dit geheel kosteloos aan! Nu en in de toekomst, dus maak je geen zorgen. https://www.linkedin.com/posts/patrick-trentelman_vorige-week-plaatsten-we-het-bericht-dat-activity6669560895707889664-Bo4L filmpje: https://youtu.be/92zYX_aFeGw Social distancing dashboard van Amsterdam Een samenwerking tussen Amsterdam Institute for Metropolitan Solutions (AMS) en de TU Delft. Het Dashboard maakt stadsplattegronden die op straat- en buurtniveau laten zien of sociale afstandsregels kunnen worden gerespecteerd bij verplaatsingen in de openbare ruimte. Het biedt een overzicht van verschillende factoren - zoals de breedte van het voetpad en de locatie van bushaltes - die van invloed zijn op ons vermogen om regels voor sociale afstand (1,5 m) te respecteren. https://covid19.social-glass.tudelft.nl/#14/52.3722/4.88072 Signaal als je te dichtbij komt Niet zozeer informatie over binnenlandse app bouwers van visitor flows maar een internationale app die bezoekers binnen een museum erop attendeert als ze te dicht bij elkaar in de buurt komen: https://observer.com/2020/05/social-distancing-devices-egopro-active-tags-help-museums-reopen/ Zicht op drukte Heeft jouw locatie of bedrijf regelmatig te maken met grote drukte en bezoekersstromen? Dan is het belangrijk om aantallen bezoekers te monitoren en publieksstromen proactief te reguleren. Zeker in deze tijd! De Druktemeter is een klantvriendelijke oplossing om bezoekers vooraf te informeren over de drukte op jouw locatie. https://druktemeter.app/ Checkgesprek Vanaf heden biedt Checkgesprek.nl een digitale oplossing voor het uitvragen van eventuele corona klachten van gasten. Zo is er geen persoonlijk gesprek voor de deur of tijdens het maken van de reservering meer nodig. https://checkgesprek.nl/ https://www.horecava.nl/nieuws/actueel/checkgesprek/ Terrasjeboeken.nl Terrasjeboeken.nl is een initiatief vanuit de horeca. Het is ontwikkeld omdat deze tijd vraagt om richtlijnen zodat je wel kunt genieten maar de gezondheid van jou en je vrienden niet in gevaar komt. Je mag weer gezellig genieten op je favoriete terrasje maar dit kan alleen als we dit wel veilig, gecontroleerd en verantwoord doen. Terraseigenaren zorgen voor jouw veiligheid door gebruik te maken van terrasjeboeken.nl en de 1,5 meter regel toe te passen. Het voorkomt het zoeken naar een terrasje en onnodige verplaatsing van groepen mensen. Terrasjeboeken.nl is de oplossing. Boek nu jouw tafeltje buiten of binnen op een tijdstip die jezelf kiest en met wie, maak 1 euro over bij je reservering en je ontvangt een toegangsbewijs. Zo ben jij en je vrienden verzekerd van een mooie en een veilige plek. Proost op je gezondheid en geniet! https://terrasjeboeken.nl/ BookMyDesk Werknemers kunnen met de BookMyDesk app van Move4mobile eenvoudig vanuit huis een werkplek of parkeerplaats reserveren op basis van de beschikbaarheid. Dit kan voor een dag of dagdeel, voor één of meerdere dagen. Ook is reserveren van een tijdsblok voor de lunch mogelijk. De app laat real-time zien welke collega’s op kantoor zijn. Handig wanneer er overlegd moet worden. Via BookMyDesk kun je eenvoudig communiceren met je werknemers zodat zij continu op de hoogte zijn van alle noodzakelijke ontwikkelingen. Handig wanneer je je team wilt informeren over de do’s en don’ts op de werkvloer in verband met gewijzigde regels. https://bookmydesk.com/Deze informatie is afkomstig uit een nieuwsupdate van MarketingOost...
Lees verder!

 Wat doe ik met annuleringen van boekingen?

Coördinatiepunt Corona voor ondernemers in vrijetijdssector Overijssel van start ‘

Waar kan ik terecht voor ondersteunende maatregelen? Ondernemers uit de vrijetijdssector, zoals evenementenorganisatoren, verblijfsaccommodaties, musea, horeca etc. kunnen met hun vragen over hun bedrijfsvoering in deze tijd van de coronacrisis, terecht bij een speciaal coördinatiepunt. Deze wordt met ingang van vandaag gestart en is een initiatief van Taskforce Gastvrij Overijssel waarin Overijsselse overheden, branche- en natuurorganisaties en MarketingOost samenwerken. MarketingOost bemant het coördinatiepunt die tijdens kantooruren bereikbaar is op 038-4216798 en verwijst door naar specialisten bij onder andere HISWA-RECRON en Koninklijke Horeca Naderland (KHN) die ook in het weekend vragen van ondernemers beantwoorden. Bij ondernemers leven momenteel veel vragen over coronamaatregelen, overheidsloketten, ondersteunende regelingen en personeelsvraagstukken. Uit recent onderzoek van MarketingOost bleek dat ondernemers behoefte hebben aan een coördinatiepunt. MarketingOost staat daarvoor in rechtstreeks contact met provincie, gemeenten, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en brancheorganisaties. Deze organisaties gebruiken de binnenkomende vragen en informatie ook bij het streven naar duidelijkheid en eenduidig beleid voor de sector. We begrijpen als geen ander dat het zware tijden zijn, dus ook voor ondernemers die alleen even ergens hun verhaal kwijt willen, is het coördinatiepunt bereikbaar. Taskforce Gastvrij Overijssel Samen met provincie Overijssel en de andere partners van Gastvrij Overijssel startte MarketingOost vorige week het initiatief voor de Taskforce Gastvrij Overijssel. Die ondersteunt tijdens de coronacrisis ondernemers in de vrijetijdseconomie. Ook werkt de taskforce scenario’s uit die bijdragen aan het herstel van de sector op langere termijn. Meer informatie Ondernemers vinden veel informatie over regelingen en de coronacrisis ook op www.marketingoost.nl/corona, www.hiswarecron.nl , www.kvk.nl/corona en www.khn.nl....
Lees verder!

Van alleen stappen zetten, naar samen sprongen maken!

Upgrade Jezelf Regio Zwolle

Regio Zwolle is een van de snelst groeiende regio’s van Nederland. Om die groei aan te kunnen en door te zetten, is een sterke en vitale arbeidsmarkt van belang. De beste mensen op de juiste plek. Jongeren moeten in de regio werk weten te vinden en werkgevers moeten investeren in wendbare werknemers. Iedereen die kan en wil werken moet de kans krijgen mee te doen en te groeien. Het is tijd om te investeren in mensen. En daar zijn financiële middelen voor: tijd voor een upgrade!Investeer in jezelf en je mensenDe Human Capital Agenda van Regio Zwolle richt zich op talent ontwikkelen en benutten met als doel economische groei. Om werkgevers te helpen investeren in zichzelf en hun mensen, is Upgrade Jezelf opgericht. Een platform vol inspirerende verhalen, handige tools, een netwerk van specialisten en een financieel steuntje in de rug vanuit het Ontwikkelfonds Regio Zwolle.Iedere sector een eigen groeiambitieBinnen Upgrade Jezelf zijn acht sectoren actief: Bouw, Transport & Logistiek, Creatieve Industrie, Agri & Food, Zorg, Onderwijs, E-commerce en Techniek. Allemaal werken ze aan een eigen groeiambitie binnen hun sector, en ze leren veel van elkaar door overkoepelende thema’s.Financiële steun voor mkb’er, werkgever of zzp’er!Het Ontwikkelfonds Regio Zwolle is een onderdeel van Upgrade Jezelf. Overheid, onderwijs, werkgevers en vakbonden werken hierbij samen aan een vitale en veerkrachtige arbeidsmarkt door te investeren in mensen: een leven lang ontwikkelen. Het Ontwikkelfonds Regio Zwolle helpt ondernemers om dit mogelijk te maken. Ben je mkb’er, werkgever of zzp’er? Is jouw bedrijf gevestigd in Regio Zwolle en wil je extra investeren in de skills en knowhow van je (toekomstige) werknemers? Dan kun je een beroep doen op dit fonds. Samen met andere werkgevers en partners of individueel.Benieuwd naar wat Upgrade Jezelf voor jouw organisatie kan betekenen? En welke succesverhalen er zijn? Kijk dan op www.upgradejezelfregiozwolle.nl.Download hier de folder...
Lees verder!

Lening aanvragen

Startende agrarische ondernemers krijgen kans bedrijf te verduurzamen

Vanaf 1 januari 2020 is het voor startende agrarische ondernemers mogelijk een lening aan te vragen voor het verduurzamen van hun bedrijf. Na overname is het voor starters in de land- en tuinbouwsector vaak niet direct mogelijk verduurzamingsinvesteringen te doen. Met de borgstelling van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit is het ook voor kredietverstrekkers interessant deze lening aan te bieden. De regeling geeft ondernemers de kans om tot drie jaar na overname een lening af te sluiten om te investeren in de toekomstbestendigheid van het bedrijf.De borgstellingsregeling Vermogensversterkend Krediet (VVK) is onderdeel van het ‘Bedrijfsovernamefonds voor startende boeren en tuinders’ (voorheen het Jonge Boerenfonds). Mocht een bedrijf onverhoopt failliet gaan, dan staat het Rijk daarvoor garant. Het is de verwachting dat financiers door deze regeling € 800 miljoen tot €1 miljard extra kunnen uitlenen. Het Rijk heeft €64 miljoen beschikbaar.Minister Schouten heeft bij het opzetten van de regeling nauw samengewerkt met het NAJK, de RVO en de Rabobank.CriteriaOm gebruik te kunnen maken van de regeling wordt het investeringsplan van startende agrariërs getoetst op de volgende criteria: het sluiten van kringlopen, het versterken van de sociaal economische positie van de boer in de keten, de klimaatopgave, ecosystemen, vitaliteit van het platteland, dierenwelzijn en waardering voor voedsel. Deze criteria zijn afkomstig uit de LNV-toekomstvisie ‘Waardevol en Verbonden’. Naast het voldoen aan een van de kringlooplandbouwcriteria moeten de investeringen aantonen dat de rentabiliteit, en daarmee het toekomstperspectief, van het bedrijf verbeterd is ten opzichte van vóór de overname.Opleiding en coachingVan de totale €75 miljoen uit het Regeerakkoord komt er €11 miljoen beschikbaar voor het opzetten van een opleiding- en coachingstraject bij het begeleiden van het overnameproces. Het opzetten of overnemen van een bedrijf en dit toekomstbestendig maken vraagt naast agrarische kennis ook kennis van ondernemerschap van de startende agrariërs. Op verzoek van de jonge boeren zelf is er daarom ruimte gecreëerd voor het ontwikkelen van een programma voor onafhankelijk advies en begeleiding bij duurzame bedrijfsovername.Boeren en tuinders kunnen via de Rabobank vanaf 1 januari 2020 gebruik maken van de regeling. De Rabobank vraagt de borgstelling voor VVK aan via RVO. Voor meer informatie, zie RVO.nlArtikel...
Lees verder!
Eén van de bedrijven in gemeente Kampen die een sterke groei doormaken, is Uitgekookt op het nieuwste bedrijventerrein van IJsselmuiden. Uitgekookt verzorgt maaltijden en catering waarmee ze vaak een cruciale rol achter de schermen speelt. Donderdag 28 februari stond eigenaar en rasondernemer Johan van Marle met zijn team echter voor de schermen. In december werd hij uitgeroepen tot Ondernemer van het Jaar 2018. Om dat te vieren, rukte de MFE uit!

Ondernemersprijs
Om de sfeer en het succes te proeven van een expanderende onderneming, had de Mobiele Felicitatie Eenheid post gevat voor de deuren van Uitgekookt. Alles blinkt nog aan het nieuwe pand dat in januari in gebruik is genomen aan de Manenbergring op het eveneens nog blinkend nieuwe bedrijventerrein Spoorlanden 2 in IJsselmuiden. De MFE was uitgenodigd om de ondernemersprijs te vieren die Uitgekookt in december won. Johan van Marle was genomineerd in de categorie ’Ondernemer van het Jaar’. Tijdens de zevende editie van het Regio Zwolle Congres op 13 december 2018 ging Johan er vandoor met de award ’Ondernemer van het Jaar Regio Zwolle 2018’.
Het oordeel van een negenkoppige vakjury telde voor tweederde mee in de einduitslag. Het oordeel van het publiek, oftewel de congresbezoekers, telde voor één derde deel mee en gaf de beslissende stem. De verkiezing is een initiatief van VNO-NCW (regio Zwolle) en MKB (regio Zwolle) in samenwerking met Stichting Metropool Zwolle.

Ondernemerschap
Volgens de initiatiefnemers beloont de verkiezing ”echt ondernemerschap: ambitie, durf en innovatie”. Ze stellen dat ”er aandacht wordt gevraagd voor een bijzonder slag mensen, die zich durven te onderscheiden en risico te nemen.” Dit alles is te herkennen in Johan van Marle en de expansie die zijn onderneming Uitgekookt deze eeuw doormaakt. Het laatste wapenfeit is de sprong over de Oosterlandenweg van het oude Spoorlanden naar het nieuwe Spoorlanden. Daar is een compleet nieuw en duurzaam pand uit de grond verrezen waarmee het jasje van Uitgekookt voorlopig weer ruim zit.
Dagelijks bezorgt het bedrijf duizenden gezonde maaltijden door geheel Nederland. Daarnaast verzorgt Uitgekookt de catering of barbecues op privéfeesten en op kleine tot zeer grote bedrijfsfeesten. Tevens organiseert de onderneming ook evenementen. Deze tak is uitgebouwd door Miranda van Marle, de vrouw van Johan en tevens mede-eigenaar.

Succesfactoren
Het succes, dat de Mobiele Felicitatie Eenheid kwam vieren voor de deur van Uitgekookt, schuilt in meerdere factoren. Allereerst heeft Uitgekookt wortels die teruggaan tot de aardappel- en groenteteelt in 1830 van de voorouders van Johan van Marle. Zijn grootouders namen in 1938 de groentewinkel over en verbouwden zelf groente en aardappels. De ouders van Johan verschoven de aandacht naar de winkel en het destijds nieuwe concept van panklare groente. Johan nam de zaak in 1999 over en breidde het aanbod uit naar panklare maaltijden. De groei tot nationale cateraar maakte indruk op de Ondernemersprijsjury evenals de betrokkenheid bij de regio en de technologie achter bijvoorbeeld de bedrijfssoftware en de online marketing.

Al met al genoeg reden voor een feestje waarvoor Geert Meijering, aanvoerder van de MFE, op de bewuste donderdag naar Uitgekookt kwam. Op de fiets om met alcoholvrije cocktails op het gezonde bedrijf te toosten. Ondernemers die ook iets te vieren hebben, kunnen zich opgeven voor een bezoek van de Mobiele Felicitatie Eenheid via de website bedrijveninkampen.nl/mfe Laat ons samen toosten!

Tekst en beeld: Maarten van Gemert

Privacy statement

Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners. Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden. Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site. Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media