Kampen zet een volgende stap om een vitaal en toekomstbestendig centrum te creëren. Bij het Stadscafé op 23 mei is hiertoe een stadsarrangement gepresenteerd. Het arrangement bevat afspraken die onder andere de gemeente, vastgoedeigenaren en binnenstadsondernemers met de Stadsbeweging van de provincie Overijssel met elkaar hebben gemaakt. Een van de eerste acties is het uitwerken van plannen voor slimme arrangementen in Kampen. Tijdens het Stadscafé werden cheques uitgereikt voor de plannen om ecotours en een ontdekroute te realiseren.

Beste idee
Tijdens het Stadscafé in de Stadsgehoorzaal Kampen gingen ruim 40 ondernemers met elkaar aan de slag om gezamenlijke acties te bedenken die meer bezoekers naar de binnenstad moeten trekken. Een deskundige jury onder leiding van Dick Westerink selecteerde de initiatieven die met extra ondersteuning gerealiseerd kunnen worden. Zo presenteerde Krista Fixe het plan om een ontdekroute door de binnenstad te maken. Dit goede voornemen werd beloond met een cheque ter waarde van € 750,-. Ook het plan om ecotours te doen viel in de prijzen.

In actie
In het arrangement zijn allerlei plannen vastgelegd voor meer samenwerking tussen ondernemers, het tegengaan en voorkomen van leegstand en consumentenacties om meer bezoekers naar de binnenstad van Kampen te trekken. Daarnaast organiseren de Vastgoedtafel Kampen, OVK, Gemeente Kampen en Kampen Marketing regelmatig stadscafés waar zij stadscheques uitreiken ter waarde van maximaal €2500,- aan ondernemende Kampenaren met goede ideeën voor het centrum. Op deze manier krijgen de initiatiefnemers een extra steuntje in de rug bij de realisatie van hun idee.

Brug Nieuws

Privacy statement

Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Marketing. Kampen Marketing is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden. Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site. Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media